Gmina Gręboszów
Pogoda w Gminie Gręboszów
Tuesday
26 września
temperatura: 17°C
wiatr: 3,9 km/h
opady: 0,0 mm

Zmiana w składaniu wniosków z programu „Dobry Start” na rok szkolny 2021/2022

W dniu 15 czerwca 2021 r. Rada Ministrów przyjęła projekt rozporządzenia Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej zmieniającego zasady naboru wniosków do programu „Dobry Start” na rok szkolny 2021/2022.

Zgodnie z rozporządzeniem składanie wniosków będzie odbywać się tylko w formie elektronicznej, a obsługą procesu zajmie się Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

Jak składać wniosek od 1 lipca?

Wszyscy rodzice od 1 lipca mogą, tak jak w ubiegłych latach, składać wnioski online:

  • przez Portal informacyjno-usługowy Emp@tia
  • przez bankowość elektroniczną
  • przez portal PUE ZUS.

Najważniejsze informacje:

  • Zakład Ubezpieczeń Społecznych zajmie się przyznawaniem i wypłatą świadczeń z programu „Dobry start” – zamiast instytucji gminnych i powiatowych. ZUS dysponuje odpowiednimi zasobami ludzkimi oraz informatycznymi i zapewni optymalizację obsługi świadczeń „Dobry start” oraz redukcję kosztów ponoszonych na obsługę tego zadania.
  • Składanie wniosku o świadczenie „Dobry start” będzie możliwe wyłącznie przez internet, poprzez systemy teleinformatyczne.
  • Wypłata świadczenia będzie się odbywać w formie bezgotówkowej, na wskazany numer rachunku bankowego.

 

Źródło:

 

 

Opracowanie: Agnieszka Dąbroś

Wprowadzenie: Marcin Janowiec 01.07.2021 r.

W dniu 15 czerwca 2021 r. Rada Ministrów przyjęła projekt rozporządzenia Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej zmieniającego zasady naboru wniosków do programu „Dobry Start” na rok szkolny 2021/2022. Zgodnie z rozporządzeniem składanie wniosków będzie odbywać się tylko w formie elektronicznej, a obsługą procesu zajmie się Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Jak składać wniosek od 1 lipca? Wszyscy rodzice od 1 lipca mogą, tak jak w ubiegłych latach, składać wnioski online: przez Portal informacyjno-usługowy Emp@tia przez bankowość elektroniczną przez portal PUE ZUS. Najważniejsze informacje: Zakład Ubezpieczeń Społecznych zajmie się przyznawaniem i wypłatą świadczeń z programu „Dobry start” – zamiast instytucji gminnych i powiatowych. ZUS dysponuje odpowiednimi zasobami ludzkimi oraz informatycznymi i zapewni optymalizację obsługi świadczeń „Dobry start” oraz redukcję kosztów ponoszonych na obsługę tego zadania. Składanie wniosku o świadczenie „Dobry start” będzie możliwe wyłącznie przez internet, poprzez systemy teleinformatyczne. Wypłata świadczenia będzie się odbywać w formie bezgotówkowej, na wskazany numer rachunku bankowego.   Źródło: Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu „Dobry start” Program „Dobry Start” na nowych zasadach     Opracowanie: Agnieszka Dąbroś Wprowadzenie: Marcin Janowiec 01.07.2021 r.
Gręboszów z lotu ptaka
Urząd Gminy Gręboszów
tel. 14 641 60 02
pozostałe dane kontaktowe