Wdrożenie drugiej części projektu Cyfrowa Gmina
W dniu 30 listopada 2022 r. dokonano odbioru drugiej części projektu pn. „Dostawa sprzętu teleinformatycznego oraz oprogramowania w ramach realizacji projektu Cyfrowa Gmina” Uruchomione i wdrożone systemu domenowego oraz systemu backupu.
W ramach tego zadania wykonano:
- strukturę usług katalogowych Active Directory na podstawie szczegółowego opisu środowiska Zamawiającego;
- zainstalowano środowisko wirtualizacji dla kontrolera domeny;
- zainstalowano i skonfigurowano kontroler domeny;
- zainstalowano i skonfigurowano serwery DNS zgodnie z wymaganiami Zamawiającego;
- stworzono strukturę jednostek organizacyjnych, bazujących na strukturze organizacyjnej Zamawiającego;
- skonfigurowano usługi domeny i aplikacje (mające możliwość współpracy z domeną), tak aby ze sobą współpracowały;
- założono konta domenowe i grupy użytkowników dla wszystkich pracowników urzędu, oraz umiejscowiono je we właściwych miejscach w strukturze jednostek organizacyjnych;
- przygotowano procedury podłączania stacji roboczych do domeny Active Directory;
- podłączono do domeny wszystkie stacje robocze i serwery (objęte wdrożeniem);
- opracowano i wdrożono mechanizmy logowania użytkowników, uwzględniające ustalone uprawnienia;
- opracowano i wdrożono struktury Grup Zabezpieczeń i ustalono prawa dostępu do zasobów sieciowych (katalogi sieciowe, drukarki);
- zmigrowano profile lokalne do profili domenowych;
- zdefiniowano polityki GPO zgodnie z wymaganiami zamawiającego;
- zaktualizowano istniejącą politykę bezpieczeństwa tak, aby uwzględniała aspekty bezpieczeństwa związane z wdrożonym środowiskiem domenowym;
- wykonawca opracował i skonfigurował kopie bezpieczeństwa w taki sposób, aby zapewnić bezpieczeństwo całemu środowisku AD i umożliwić jego odzyskanie w przypadku awarii wybranych elementów lub całego systemu;
- przeszkolono administratora i pracowników Zamawiającego.
Wykonawca zobowiązuje się do świadczenia wsparcia technicznego Zamawiającemu z zagadnień objętych niniejszym wdrożeniem przez okres co najmniej 24 miesięcy od daty zakończenia wdrożenia.
Wykonawcą zadania była firma INSPE-PROJEKT Sp. z o.o. ul. Strusińska 8/1, 33-100 Tarnów, całkowity koszt zadania 72 320,00 zł.
Opracowanie: Marcin Janowiec
Wprowadzenie: Marcin Janowiec 14.12.2022 r.
W dniu 30 listopada 2022 r. dokonano odbioru drugiej części projektu pn. „Dostawa sprzętu teleinformatycznego oraz oprogramowania w ramach realizacji projektu Cyfrowa Gmina” Uruchomione i wdrożone systemu domenowego oraz systemu backupu.
W ramach tego zadania wykonano:
strukturę usług katalogowych Active Directory na podstawie szczegółowego opisu środowiska Zamawiającego;
zainstalowano środowisko wirtualizacji dla kontrolera domeny;
zainstalowano i skonfigurowano kontroler domeny;
zainstalowano i skonfigurowano serwery DNS zgodnie z wymaganiami Zamawiającego;
stworzono strukturę jednostek organizacyjnych, bazujących na strukturze organizacyjnej Zamawiającego;
skonfigurowano usługi domeny i aplikacje (mające możliwość współpracy z domeną), tak aby ze sobą współpracowały;
założono konta domenowe i grupy użytkowników dla wszystkich pracowników urzędu, oraz umiejscowiono je we właściwych miejscach w strukturze jednostek organizacyjnych;
przygotowano procedury podłączania stacji roboczych do domeny Active Directory;
podłączono do domeny wszystkie stacje robocze i serwery (objęte wdrożeniem);
opracowano i wdrożono mechanizmy logowania użytkowników, uwzględniające ustalone uprawnienia;
opracowano i wdrożono struktury Grup Zabezpieczeń i ustalono prawa dostępu do zasobów sieciowych (katalogi sieciowe, drukarki);
zmigrowano profile lokalne do profili domenowych;
zdefiniowano polityki GPO zgodnie z wymaganiami zamawiającego;
zaktualizowano istniejącą politykę bezpieczeństwa tak, aby uwzględniała aspekty bezpieczeństwa związane z wdrożonym środowiskiem domenowym;
wykonawca opracował i skonfigurował kopie bezpieczeństwa w taki sposób, aby zapewnić bezpieczeństwo całemu środowisku AD i umożliwić jego odzyskanie w przypadku awarii wybranych elementów lub całego systemu;
przeszkolono administratora i pracowników Zamawiającego.
Wykonawca zobowiązuje się do świadczenia wsparcia technicznego Zamawiającemu z zagadnień objętych niniejszym wdrożeniem przez okres co najmniej 24 miesięcy od daty zakończenia wdrożenia.
Wykonawcą zadania była firma INSPE-PROJEKT Sp. z o.o. ul. Strusińska 8/1, 33-100 Tarnów, całkowity koszt zadania 72 320,00 zł.
Opracowanie: Marcin Janowiec
Wprowadzenie: Marcin Janowiec 14.12.2022 r.